افسانه ی فانتزی Rayman Legends

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

.:وبلاگ تخصصی دانلود و اخبار بازی های روز:. + .: دانلود بازی های آندروید و اخبار آنها:.


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
Amir
19:52
دو شنبه 30 بهمن 1391

به جرأت می توان گفت که سبك پلتفرمر بخش عمده ای از محبوبیت خود را مدیون بازیساز خوش ذوق فرانسوی میشل آنسل (Michel Ancel) و اثر هنری اش یعنی مجموعه Rayman است. تقریباً هرگاه نقش عناوین پلتفرمر در بین بازیکنان كمرنگ و مورد بی اعتنایی قرار گرفته، او با عرضه یك نسخه جدید از این سری، توانسته جانی تازه ای به این سبک ببخشد. اما در مقابل این همه خدمات، حق این بازی آنطور كه باید و شاید ادا نشده است! نمونه بارز این ادعا، آخرین نسخه از این سری یعنی Rayman Origins* است كه در سال 2011 منتشر شد و یك اثر فوق هنری، بی نقص و سرشار از ایده های خلاقانه بود، اما نتواست انتظارات ناشر را برآورده كند و نتیجه این می شود كه آینده این عنوان دوست داشتنی در هاله ای از ابهام قرار گیرد.

رونمایی از Rayman Legends در E3 سال 2012، هم یك خبر خوش و هم یك خبر ناراحت كننده بود. با نمایش خیره كننده این بازی در طول نمایشگاه، می توان گفت که به نوعی یك جهش برای عناوین پلتفرمر خواهد بود، اما از طرفی Ubisoft* *به نوعی دوستداران بازی را تنبیه كرده و این عنوان جدید را تنها برای كنسول Nintendo در نظر گرفته بود. دلیل این عملكرد، تضمین فروش بازی بود كه در نسخه قبلی با وجود تمامی شایستگی ها، نتوانسته بود حتی خرج خود را بازگرداند. به همین دلیل آن ها با Nintendo قرارداد بستند تا ناكامی های گذشته تكرار نشود.



به واقع Rayman Legends یك انگیزه برای خرید Wii U بود، اما خوشبختانه چندی پیش در یك اقدام خیرخواهانه Ubisoft این عنوان را برای كنسول های Xbox 360* و PS3 نیز تأیید كرد. این خبر خوش بهانه ای شد تا نگاهی به آخرین اثر میشل آنسل انداخته و به بیان ویژگی های آن بپردازیم. داستان بازی نسبت به نسخه قبلی بسیار پرمحتوی تر و جذاب تر روایت می شود. Rayman قهرمان محبوب بازی به همراه دوستان و همراهان همیشگی اش GloBox* و Teensies در حال گشت و گذار و ماجراجویی در جنگل اسرار آمیز بازی هستند و به طلب ماجرایی جدید، گوشه و كنار آن را پرسه می زنند كه در یك نقطه از جنگل با چند تابلوی مشكوك و جادویی مواجه می شوند.

حس جذابی كه در این تابلوها وجود دارد، قهرمانان ما را به سمت یکی از آن ها جذب می کند. نزدیك شدن به تابلوی جادویی همان و بلعیده شدن توسط آن همان! وقایع داستان در همین تابلوها رخ می دهند و اتفاقات جدیدی برای Rayman و همراهانش به وجود می آورند كه از هر نظر جذاب تر از قبل خواهند بود. البته صرفاً وجود داستانی چالش برانگیز، باعث محبوبیت نسخه های متعدد Rayman* نشده، بلكه تجربه یك گیم پلی خاص و بسیار سرگرم كننده بوده كه این سری را از سایر عناوین پلتفرمر متمایز می كند. گیم پلی Rayman Legends بسیار شبیه به نسخه قبل طراحی شده و با حفظ المان های مثبت و تأثیرگذار گذشته، بسیار متنوع تر هم شده است.



Rayman* همچنان با سیلی ها و لگدهای خود از دشمنان پذیرایی می كند و در مواقع ضروری فرار را بر قرار ترجیح می دهد. یاران قدیمی او در نسخه جدید هم حضور دارند كه بر تعداد آن ها افزوده شده است. همكاری هایی كه در بین شخصیت های بازی انجام می گرفت، نقش بیشتری را در گیم پلی Rayman Legends ایفا خواهد كرد. به عنوان مثال، اضافه شدن Morphy كه یك قورباغه پرنده است، در پیشبرد بازی، برداشتن موانع و حتی جمع آوری امتیازهای بیشتر، ضروری است كه كنترل آن در Wii U با بهره گیری از امکانات كنترلر آن بسیار جذابتر از سایر پلتفرم ها خواهد بود.

البته قابلیت های فراوان و بسیار كاربردی این شخصیت جدید به همین جا ختم نمی شود و به نوعی در برخی مراحل، پیشروی بدون او امكان پذیر نخواهد بود. مثلاً از بین بردن علاف های هرز، پیدا كردن راه های مخفی یا حتی نابود كردن سیل عظیمی از دشمنان كه رویاریی با آن ها غیر ممكن است، تا كنون به نمایش درآمده اند. دیگر شخصیت جدید كه اولین حضور او در این سری به حساب می آید، Barbara دختری با موهای قرمز است كه از درون تابلوها به گروه اضافه خواهد شد. قطعاً موجودات بیشتری وجود خواهند داشت كه در نهایت تعداد آن ها به 5 نفر ختم می شود. طراحی مراحل بازی، همچون نسخه قبلی بسیار شلوغ و پرجزئیات صورت گرفته كه تنوع بیشتری در آن اعمال شده است.



از زمین و آسمان و جلو و عقب مورد هجوم دشمنان قرار خواهید گرفت و همچون گذشته باید با سرعت مناسب و تصمیم گیری به موقع، موانع موجود را با پرش های بلند و كوتاه، سیلی های آبدار و البته طنز آمیز از میان بردارید. همانند گذشته، سیستم جمع آوری امتیازها با همان واحد معروف و آشنای سری یعنی Lums انجام می گیرد. همانطور كه گفتیم، Morphy در جمع آوری Lums نقش مهمی دارد. یعنی ارزش هر Lum با بهره گیری از قابلیت های او دو برابر می شود. تنها كافیست تا Morphy را از مسیر زنجیر مانند Lums گذرانده تا رنگ آن ها از زرد به صورتی تغییر پیدا كند.

تنوع دشمنان و موانع عجیب و غریب در بازی بسیار بالا رفته و تقریباً در هر مرحله یك نوع جدید از دشمنان وجود خواهند داشت. همچنین حضور Bossهای عظیم و آسرار آمیز به سبك Rayman Origins اینبار در حد و اندازه های گسترده تری در این بازی به چشم می خورد كه در واقع مقابله با هر كدام از آن ها استراتژی خاص خود را خواهد داشت. در نهایت، می توان خلاصه كرد كه گیم پلی Rayman Legends بسیار متنوع تر و صد البته سرگرم كننده تر از نسخه قبلی شده كه بسیار مفصل تر هم خواهد بود. Ubisoft Montpellier برای ساخت این بازی همانند نسخه قبل از موتور داخلی خود یعنی UbiArt Framework استفاده كرده كه عملكردی به واقع بی نظیر را در Rayman Origins از آن شاهد بودیم.



Rayman Legends همچنان یك بازی 2D با محیط 3D است كه از این حیث، یك استثناء در میان عناوین متعدد پلتفرمر به شمار می آید. رنگ بندی شاد، زنده و لوكیشن هایی که با عمق بالا و جزئیات فراوان طراحی شده اند، از ویژگی های این نسخه هستند. در واقع، هم از نظر فنی و هم هنری شاهد یك اثر كم نقص و سرشار از قابلیت هستیم. همچنان حس طنزآلود برای طراحی شخصیت ها و حتی دشمنان بازی در نظر گرفته شده است كه به لطف بهره گیری از موتور پویای بازی، این حس به بهترین حالت ممكن به بازیکن القاء می شود. در پایان باید گفت كه تجربه Rayman Legends بسیار جذابتر از بازی قبل به نظر می رسد. ارزش های این اثر از نظر فنی و هنری بسیار بالا است، بطوریكه می توان آن را یك تابلوی نقاشی تعاملی لقب داد كه از هر نظر با مخاطبانش سخن می گوید. Rayman Legends در ماه سپتامبر عرضه خواهد شد.






نویسنده: علی رضایی


تعداد بازدید از این مطلب: 1228
بازدید : 1228

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









دوستان عزیز میخواستم بدونم با این که بازی های کنسول و بازی های آندروید هم در وبلاگمون بزاریم موافقید


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود